کاش می شد
تاريخ : برچسب:, | 15:35 | نویسنده : Mohammad & Maryam

 

 


NEWS WEBLOG MDH PROFESSIONAL

اخبار وبلاگ
این هفته در جهان چه گذشت


 

(1)» سامسونگ پرچم دار تکنولوژی در صنعت تلویزیون

(2)» جديدترين فلش ‌مموري اينتل به بازار آمد

(3)» جدید ترین هارد دیسک های اکسترنال با پورت USB 3.0

(4)» جنگ جهاني اپل و نوکيا

(5)» راز پادشاهی گوگل بر اینترنت

(6)» :: اولین روزنامه سه بعدی جهان منتشر شد ::

(7)» وب‌سایت معروف ترین و قویترین آنتی ویروس جهان «کاسپرسکی» هک شد

(8)» چند نکته جالب دربارۀ سه غول دنیای تکنولوژی (مایکروسافت،گوگل،اپل)

  (9)» چین سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان را ساخت

 


 

 


 

با سری جدید لپ تاپ های Dell XPS آشنا شوید

لپ تاپ ها - Dell
Written by Aliasghar Honarmand   
Tuesday, 26 October 2010 12:02

Dell XPS

سری XPS شرکت دل از معروف ترین لپ تاپ های بازار محسوب میشود. این شرکت به تازگی مدل های جدید این سری را معرفی کرده. لپ تاپ های جدید در سه سایز ۱۴، ۱۵.۶ و ۱۷ اینچ ارایه می شوند با کارت گرافیک  NVIDIA GeForce 400M و پردازشگرهای  Core i5 / i7 در این لپ تاپ ها وب کم اچ دی مخصوص اسکایپ تعبیه شده و از این نظر یکی از اولین ها محسوب می شوند. علاوه بر این اسپیکرهای قدرتمند JBL هم روی انها وجود دارد تا بتوان انها را جزو لپ تاپ های قدرتمند مولتی مدیا محسوب کرد. 

Dell XPS

طراحی انها مثل بقیه لپ تاپ های این سری زیبا و شکیل است. در کنار معرفی مدل های جدید دل یک کار مهم دیگر هم انجام داده است و ان تغییر در نام گذاری کامپیوترهایش است. شما دیگر نام هایی مانند Studio XPS نمی بینید. دل سعی کرده با ساده سازی در نام گذاری مدل ها، انتخاب را برای مشتریان راحت کند. بعد از این کامپیوترهای دل در سه گروه کلی ارایه خواهد شد. 

Dell XPS

سری Inspiron کاربران معمولی را هدف گرفته و سری XPS برای کسانی است که انتظار بیشتری از یک لپ تاپ دارند و امکانات چند رسانه ای بیشتری میخواهند. سری AlienWare هم برای بازی خورها ارایه می شود. دل با این کار لپ تاپ های Adamo را حذف کرده و دیگر انها را نخواهید دید.   
 
لپ تاپ های اکس پی اس با قیمت 899 دلار برای مدل 14 اینچی، 849 دلار برای مدل 15 و 949 دلار برای 17 اینچی ارایه خواهد شد.

 

کوچک ترین نمایشگر Full HD دنیا برای تلفن های هوشمند
نمایشگر ها - LCD
Written by Aliasghar Honarmand   
Monday, 25 October 2010 14:50

ortus-world-smallest-full-hd-display.jpg

احتمالا تا به حال نام شرکت Ortustech را نشنیده اید اما کاسیو را میشناسید. شرکت ارتوس تک از کاسیو و یک شرکت دیگر به نام Toppan تشکیل شده و کارش تولید نمایشگرهای کوچک و متوسط است. این شرکت امروز نمایشگر جدید 4.8 اینچی اش را معرفی کرد که یک سر و گردن نسبت به بقیه نمایشگرهای فعلی برای تلفن های هوشمند بالاتر است. ‏

رزولیشن این نمایشگر 1920x1080 و از نوع Hyper Amorphous Silicon TFT است. زاویه دیدش 160 درجه است و 16.8 میلیون رنگ را نشان میدهد. در نمایشگر جدید دانسیته پیکسل 458ppi است. ‏ 
‏ 
در میان تلفن های هوشمند فعلی نمایشگر رتینای ایفون 4 از نظر کیفیت و دانسیته یکی از بهترین ها محسوب می شود. با مقایسه دانسیته پیکسل 326ppi آیفون با دانسیته 458ppi نمایشگر جدید متوجه می شوید که با چه پیشرفتی روبرو هستید. این نمایشگر با این مشخصات، در حال حاضر کوچکترین نمایشگر تمام اچ دی جهان به حساب می آید و به قول نویسنده وب سایت NewLaunches قادر است نمایشگر رتینای آیفون را به عنوان صبحانه بخورد! ‏

شرکت سازنده هنوز تاریخ ارایه به بازار این نمایشگر را اعلام نکرده اما باید امیدوار باشیم طی چند ماه اینده شاهد به کار گیری آن روی تلفن های هوشمند جدید باشیم.

 



 
فروش Samsung Galaxy S از مرز ۵ میلیون دستگاه گذشت.
Frequancy
Written by علیرضا وزیری   
Wednesday, 06 October 2010 19:26

Samsung-galaxy-5-narenji-ir.jpg

‎شرکت سامسونگ که یکی از بزرگترین تولید کنندگان سخت افزار برای وسایل الکترونیکی است، امسال سعی کرد تا کمک بیشتری از قدرت بالقوه خود در تولید گوشی های موبایل بگیرد.

 

‎شرکتی که تا کنون قطعاتی همچون پردازنده A4 آیفون ۴، برای شرکت اپل و یا تراشه حافظه های NAND برای دیگر شرکتها تولید کرده است، با تولید گوشی Galaxy S سعی کرد جای خالی یک گوشی تمام عیار اندرویدی را در بازار پر کند.

 

‎گالاکسی اس، با وجود تمامی نقاط قوت نسبت به رقیبان اندرویدی، از اشکالی همچون ایراد در سیستم موقعیت یاب رنج می برد که به گفته مسئولان سامسونگ این مشکل به زودی رفع خواهد گردید.

 

‎با وجود این، فروش این گوشی پر سر و صدا تنها پس از گذشت چند ماه از ورودش به بازار توانست از مرز ۵ میلیون دستگاه عبور کند. که از این میزان، ۲ میلیون به فروش در آمریکا اختصاص دارد.

 

‎حال با شرایط پیش آمده، باید منتظر نشست و دید که سامسونگ با این حجم استقبال از یک گوشی اندرویدی، چه برنامه ای برای گوشی های بعدی خود دارد.

 



 

 
 
 
 
 
( ويندوز 7 )

مایکروسافت می گوید هنوز ۷۴ درصد کامپیوترهای شخصی دنیا از ویندوز ایکس پی

استفاده می کنند



سرانجام مایکروسافت رسما نسخه RTM ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 را ارایه کرد. در کنار آن اعلام شده که نسخه نهایی ویندوز 7 سه ماه دیگر در تاریخ 22 اکتبر عرضه خواهد شد.

بعد از تست های فراوان، ویندوز 7 نسخه 7600 به عنوان نسخه RTM نامگذاری شد و در اختیار همکاران تجاری مایکروسافت قرار خواهد گرفت.

در چرخه زندگی یک نرم افزار، نسخه RTM به حالتی گفته می شود که یک نرم افزار از نظر کیفی به حدی رسیده باشد که قابل انتشار عمومی برای استفاده باشد. در واقع این مرحله در بیشتر موارد مرحله پیش از ارایه نسخه نهایی یک نرم افزار است. به طور معمول روند ساخت یک نرم افزار شامل این مراحل است:

پیش آلفا > آلفا > بتا > آر سی > آر تی ام > نسخه نهایی

اگر باز هم بخواهید در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید سری به ویکی پدیا بزنید.

مایکروسافت اعلام کرده که بیش از ده میلیون نفر در برنامه تست و بهبود ویندوز 7 شرکت کرده اند و به همین دلیل از آنها تشکر کرده است.



 

نخستین اطلاعات از امکانات ویندوز 8


مایکروسافت هم اکنون هر ثانیه هفت نسخه از ویندوز7 می فروشد و حسابی سر حال و خوشحال است. اما این دلیل نمی شود که برای آینده برنامه نداشته باشد و به ویندوز بعدی فکر نکند. از حالا شایعاتی درباره ویندوز8 این شرکت به گوش می رسد و مثل اینکه برخی مدارک و اسناد مربوط به آن هم لو رفته است. البته هنوز چیز زیادی از آن نمی دانیم. اما مثل اینکه قرار است تم های خیلی بهتری داشته باشد، زمان بالا آمدن سیسم و خروج از حالت اسلیپ بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تقریبا آنی شود.


از دیگر قابلیت های این سیستم عامل به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3‪.‬0 و بلوتوث ۳، رمزگذاری کامل هارددیسک، حساسیت نسبت به نور محیط و تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن اشاره می کنند. اگر چه قبل از این شرکت هایی مانند اچ پی و آسوس هم از فناوری تشخیص چهره در محصولات شان استفاده کرده اند، اما باید منتظر ماند تا ببینیم شرکت ابداع کننده کینکت این کار را چگونه انجام می دهد.


مثل اینکه مایکروسافت قصد دارد به همراه این محصولش، سخت افزاری را هم ویژه آن ارئه کند. این سخت افزار احتمالا چیزی شبیه تصویر اصلی مطلب خواهد بود و «Lap PC» نامیده خواهد شد. شرکت ویرجین هم قرار است سرویس WiFi ویژه ای برای این محصول به بازار بفرستد.


علاوه بر سخت افزار، شرکت های نرم افزاری بسیاری هم همزمان با مایکروسافت خودشان را برای این ویندوز آماده می کنند. گوگل هم همچنان در حال کار بر روی جیمیل است تا آن را طبق استانداردهای HTML5 آماده کند. تا هم سرعت این سرویس افزایش یابد و هم افزونه های دسکتاپی مناسب آن را عرضه کند.


از دیگر امکانات این سیستم عامل می توان به قابلیت push button reset اشاره کرد که زدن دکمه ای ویندوز به طور کامل به تنظیمات پیش فرض تولید کننده بر خواهد گشت. همچنین از اینترنت اکسپلورر9 در آن استفاده خواهد شد. البته قرار است که نسخه بتای IE9 در آگوست ۲۰۱۰ ارائه گردد.


صحبت هایی هم در باره راه اندازی فروشگاه ویندوز (Windows Store) شنیده می شود. یعنی اینکه علاوه بر امکان خرید برنامه ها و بازی ها برای ابزارهایی مانند لپ پی سی و Zune، برنامه ها و تنظیمات سیستم عامل دیگر وابسته به کامپیوتر نیستند و می توانند به راحتی بر روی سیستم های مختلف، کاربر را همراهی کنند. البته شواهد نشان دهنده این است که تا حالا حتی یک خط هم از کد های این سیستم عامل نوشته نشده است و تنها یک طرح اولیه مطرح شده.


متاسفانه هنوز هیچ خبری از زمان احتمالی ارائه این ویندوز نیست و مشخص نشده که مایکروسافت کی قصد دارد بازار پرسود ویندوز7 را در اختیار ویندوز8 بگذارد. اما این شایعات حداقل می توانند رویای شیرینی برای دوستداران ویندوز باشند.







 

از چه سیستم عاملی استفاده می کنید

این روزها با ارایه کاندید نسخه نهایی ویندوز جدید مایکروسافت، بحث بر سر رقابت بین سیستم عامل ها به شدت داغ شده است.


از این به بعد در نارنجی امکان «نظر سنجی» هم به وجود آمده است. و در مورد تکنولوژی ها و اخبار داغ مربوط به آن، رای شما را هم خواهیم داشت.


اولین نظر سنجی در مورد سیستم عامل فعلی شما است. به این سوال پاسخ دهید که در حال حاضر از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟

یک سال بعد دوباره این سوال را از شما خواهیم پرسید تا ببینیم که چه تغییری در سیستم عامل مورد استفاده شما به وجود آمده. آیا به لینوکس مهاجرت کرده اید؟ همچنان از ایکس پی استفاده می کنید؟ به ویندوز 7 ارتقا داده اید یا طرفدار مکینتاش هستید.

پس همین الان در اولین نظر سنجی نارنجی شرکت کنید تا ببینید دیگران از چه سیستم عاملی استفاده می کنند. اگر از طریق فید یا ایمیل نارنجی می خوانید نظر سنجی به صورت یک لینک در پایین این متن ظاهر می شود. روی عنوان آن کلیک کنید تا به صفحه ارسال نظر وارد شوید و رای خود را ارسال کنید.





MDH PROFESSIONAL

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: